Elektroniczny obieg faktur poprawia szybkość transakcji i widoczność, jednocześnie zmniejszając ilość pieniędzy, które trzeba by było wydać wykonując te same czynności manualnie. Oszczędności kryją się przede wszystkim w dotychczasowych wydatkach na wykonywanie wydruków, zakup papieru, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów. Elektroniczny obieg faktur to także szansa na zmniejszenie ilości popełnianych błędów wynikających z nieczytelności faksów, utraconych zamówień lub nieprawidłowo wykonanych zleceń telefonicznych.
System elektroniczny w znaczący sposób wpływa na płynność procesu, na jego widoczność i poprawność. Daje taje także możliwość szybszej reakcji w przypadku wystąpienia jakichkolwiek niezgodności ze względu na łatwość dostępu do danych.
Elektroniczny obieg faktur pozwala na skuteczniejszą i efektywniejszą organizację pracy firmy, szczególnie w przypadku posiadania kontaktów z wieloma kontrahentami. Natomiast automatyzacja zadań wykonywanych na dokumentach papierowych pozwala pracownikom firmy skoncentrować się na zadaniach o wyższej wartości i dostarcza im narzędzi, aby być bardziej produktywnymi.